ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فرمان هاي مکانيکي
نویسنده پیام
mohsen آفلاین
کاربر معمولی

ارسال‌ها: 142
تاریخ ثبت‌نام: May 2012
اعتبار: 52
تشکر ها: 0
110 تشکر شده در 62 ارسال
ارسال: #1
فرمان هاي مکانيکي
فرمان هاي مکانيکي:

امروزه پيشرفت هاي علمي و فني در تمام زمينه ها تحقق يافته و اين امر شامل صنايع خودرو سازي و صنايع وابسته نيز شده است.يکي از اين صنايع و اجزاي وابسته،قسمت فرمان خودرو است که وظيفه ي خطير هدايت خودرو از طريق آن انجام مي شود.

براي تغيير مسير خودرو از سيستم فرمان استفاده مي شود.لذا مجموعه ي تشکيل دهنده ي اين سيستم نقش مهمي در خودرو به عهده دارد.معمول ترين اين سيستم ها،سيستم دنده شانه اي و پينيون است،به طوري که پينيون حرکت دوراني داشته و دنده شانه اي حرکت خطي انجام مي دهد.در اين حال پينيون حرکت دوراني غربيلک فرمان را به دنده شانه اي انتقال داده،دنده شانه اي نيزحرکت خطي را از طريق مفصل ها به چرخ هاي خودرو انتقال مي دهد.

کار دستگاه فرمان هدايت مطلوب خودرو در مسير دل خواه راننده است دستگاه فرمان از سه قسمت اساسي تشکيل شده است الف : فلکه فرمان و مارپيچ ب: جعبه فرمان ج: اهرم بندي کار فلکه فرمان انتقال دادن نيروي دست راننده به مارپيچ فرمان است کار جعبه فرمان تبديل گشتاور است يعني گشتاور کمي که راننده به فلکه وارد مي کند در جعبه فرمان به گشتاور زيادي که براي به حرکت دراوردن چرخهاي جلو مورد نياز است تبديل مي شود در جعبه فرمانهاي مکانيکي تبديل گشتاور فقط از نوع مکانيکي است و نسبت بين چرخ دندهاي مارپيچ و تاج خروسي تعيين کننده ي ميزان گشتاور تبديل شده است.

انواع جعبه فرمان مکانيکي:

جعبه فرمان کشويي : در اين نوع جعبه فرمان ميل مارپيچ به چرخ دنده ي کوچکي متصل مي شود که مارپيچ فرمان به حساب مي ايد و با فلکه فرمان حرکت دوراني مي کند به اين قطعه پينيون گفته مي شود پينيون با يک ميله ي بلند دندانه دار شانه اي درگير مي شود اين ميله همان ميل بلند فرمان در ذوزنقه فرمان است.

طرز کار : با حرکت دوراني فلکه فرمان و پينيون ميل شانه اي به صورت خطي حرکت مي کند اين حرکت به اهرم هاي چرخ)شغال دست( انتقال يافته چرخها را حول محورشان که سيبکي هستند به دوران در مي اورد براي انکه ميل فرمان شانه اي با پينيون در تماس مطمئن قرار گيرد ميله ي شانه اي فرمان را در داخل لوله اي قرار داده دو انتهاي ان را ياتاقان بندي کرده اين ياتاقانها که بوش راهنما هستند ميل شانه اي را در خط مستقيم نگه مي دارند تا فاصله ي ان با پينيون حفظ شود علاوه بر بوش هاي دو طرف محلي براي تنظيم لقي شانه و پي نيون طراحي مي شود اين محل به بوش تنظيم معروف است که فنري شانه اي را به پينيون اتصال مي دهد.

جعبه فرمان حلزوني تاج خروسي :

در اين نوع جعبه فرمان يک مارپيچ حلزوني به کار رفته که با فلکه فرمان حرکت دوراني مي کند مارپيچ با چرخ دندانه دار دايره شکلي درگير مي شود و حرکت فلکه ي فرمان را به چرخ دندانه دار انتقال مي دهد اهرم هزار خار که به ميل فرمان حرکت خطي مي دهد به اين چرخ دندانه دار (تاج خروسي) متصل گرديده است بنابراين با حرکت مارپيچ فرمان نيرو به تاج خروسي وارد مي شودو چون تاج خروسي با اهرم هزارخار يک پارچه گرديده اهرم هزار خار هم حرکت دوراني محدود مي نمايد اين حرکت به اهرم بلند فرمان انتقال يافته بالاخره سيستم اهرم بندي را به حرکت در مي اورد
جعبه فرمان ساچمه اي :

در اين نوع برروي مارپيچ حلزوني جعبه ي دندانه داري قرار دارد که داخل ان ساچمه پر شده است روي مارپيچ يک محفظه ي پر از ساچمه قرار دارد که داخل ان دندانه دار است و در داخل دندانه ها ساچمه قرار مي گيرد به علت ضريب اصطکاک کمي که ساچمه به دندانه دارد انتقال نيرو بين مارپيچ و محفظه ي ساچمه به راحتي انجام ميگيرد بنابراين معمولا اين نوع جعبه فرمان کم اصطکاک تر هستند و با نيروي کم تري چرخ هاي جلو را مي چرخانند ساچمه ها در دو ريل جدا از هم در شيارهاي محفظه پر شده اند و چون ريل محفظه با زاويه طراحي و ساخته شده است در نتيجه با پيچاندن مارپيچ ساچمه ها به انتهاي ريل مارپيچ هدايت مي شوند در انتهاي حرکت وقتي ساچمه ها از شيار مارپيچ خارج شدند به لوله ي راهنما مي رسند لوله هاي راهنما ساچمه ها را مجددا به ابتداي مسير مارپيچ هدايت مي کنند به علت چرخش ساچمه ها در مدار معين به اين گونه جعبه فرمان ها نوع ساچمه اي چرخنده نيز مي گويند با حرکت خطي محفظه در روي مارپيچ دندانه هاي روي محفظه که با تاج خروسي محور هزار خار درگير هستند به تاج خروسي حرکت دوراني مي دهد و به دنبال ان محور هزار خار هم حرکت دوراني مي کند در انتهاي مارپيچ فرمان و در ابتداي جعبه فرمان محلي براي ياتاقان بندي مارپيچ پيش بيني شده است معمولا ياتاقان انتهايي تکيه گاه قابل تنظيمي دارد تا با پيچاندن تکيه گاه بتوان مارپيچ را در محل درستي نسبت به محفظه قرار داد ممکن است اين تنظيم طولي مارپيچ با واشر گذاري انجام شود مانند جعبه فرمان پيکان محور اهرم هزار خار به وسيله ي بوش يا ياتاقان بندي غلتکي در بدنه ي جعبه فرمان قرار مي گيرد بين دندانه هاي محفظه ي ساچمه و تاج خروسي اهرم هزار خار زاويه اي وجود دارد اين زاويه براي درگيري بهتر دو دندانه با هم است و لقي بين دو عضو را مي کاهد براي تنظيم لقي مجاز بين ان دو پيچ تنظيمي در روي در پوش جعبه فرمان پيش بيني مي شود اين پيچ داراي مهره ي ضامني است که به هنگام تنظيم چرخ ها را در حالت مستقيم قرار مي دهد بدين ترتيب مهره ي ضامن را شل کرده سپس با پيچ تنظيم لقي مجاز را ايجاد و مهره ي ضامن را سفت مي کنند.
جعبه فرمان انگشتي: در اين جعبه فرمان يک انگشتي به محور اهرم هزار خار متصل است اين انگشتي در بين مارپيچ قرار مي گيرد با حرکت مارپيچ فرمان انگشتي حرکت خطي نموده بازوي متصل به ان نسبت به محور انگشتي حرکت دوراني مي کند اين حرکت به اهرم هزار خار انتقال يافته ميل بزرگ فرمان را به حرکت در مي اورد.

جعبه فرمان حلزوني غلتکي :

در اين نوع جعبه فرمان يک چرخ غلتک دار که به محور هزار خار متصل است در روي مارپيچ فرمان قرارگرفته است و با حرکت مارپيچ چرخ نيز حرکت مي کند اين حرکت به اهرم هزار خار انتقال مي يابد.

سير تکامل سيستم فرمان:

يکي از پارامتر هاي موثر در انتخاب نوع خودرو در کشورهاي توسعه يافته،راحتي چرخش غربيلک فرمان خودرو مي باشد.اين موضوع سازندگان خودرو را بر آن داشته است که جهت تسهيل در چرخش فرمان و به تبع آن کاهش خستگي راننده و همچنين افزايش ايمني با فراهم کردن کنترل بهتر در جاده هاي خشن، يک سيستم هيدروليکي به قسمت مکانيکي اضافه نمايند.معمولا اين سيستم جانبي به صورت کمکي عمل مي نمايد. يعني وظيفه ي اصلي همچنان به عهده ي قسمت مکانيکي است معمولا اجزاي زير به قسمت مکانيکي فرمان اضافه مي شوند تا هيدروليکي گردد:

* پمپ هيدروليک با مخزن روغن و چرخ تسمه

* شيرهاي کنترل

* لوله هاي رابط

* سيلندر

* تسمه

خودروهاي سمند،پژو(شامل 206،405،پارس) ،دوو،زانتيا و ماکسيما داراي فرمان هيدروليک هستند.

سيستم هيدروليکي فرمان جهت ايفاي نقش از موتور خودرو استفاده مي کند.بنابراين از بازده موتور کمي مي کاهد،همچنين مصرف انرژي بيشتري را باعث مي گردد.علاوه بر آن،سيستم هيدروليک به صورت مرکز آزاد عمل مي کند. يعني حتي در زمان هايي که خودرو به صورت مستقيم در حال حرکت بوده و هيچ انحرافي انجام نمي دهد،باز هم اين سيستم عمل مي کند. اين موارد سازندگان فرمان خودرو را بر آن داشت تا به دنبال سيستم هاي بهتر و مفيدتري گشته،آن ها را جايگزين هيدروليکي نمايند يا سيستم هيدروليکي را بهبود بخشند.

يکي از سيستم هاي ارائه شده در سال هاي اخير،فرمان الکتروهيدروليکي(EHPS) است که در آن به جاي استفاده از موتور خودرو،يک موتور الکتريکي به پمپ هيدروليک اضافه مي شود و در نتيجه فرمان از موتور مستقل مي گردد.

دراين نوع فرمان،هر چند مسئله ي مستقل بودن از موتور خودرو تحقق يافته است ولي مشکل دائمي بودن عملکرد سيستم هيدروليکي يعني حالت مرکز آزاد هنوز پابر جاست.

به عبارت ديگر بايد حالتي تعبيه نمود که زماني که چرخشي به فرمان وارد مي شودسيستم عمل کند،نه همه ي زمان ها.

فرمان الکتريکي(EPS):

اين نوع فرمان مشابه هيدروليکي آن عمل مي کند ولي از لحاظ ساختار متفاوت بوده و داراي مزاياي زيادي نسبت به نوع هيدروليکي است.

اين سيستم در اواسط دهه ي 1970 براي اولين بار مطرح گرديد اما ساخت و کاربرد عملي آن از سال 1993 شروع گرديد.

اولين بار توسط شرکت HONDA در اتومبيل هاي رالي NSX مورد استفاده قرار گرفت.
در اين نوع فرمان مشکل دائمي بودن عملکرد سيستم کمکي فرمان حل شده است، يعني سيستم الکتريکي زماني عمل مي کند که چرخشي در فرمان به وجود آيد به عبارت ديگر گشتاوري موجود باشد.

فرمان الکتريکي از سه قسمت اساسي زير تشکيل شده است که به سيستم فرمان مکانيکي اضافه مي شود:

* سنسور گشتاور

* موتور با جريان مستقيم DC

* واحد کنترل الکتريکي ECU

سه قسمت ياد شده مي توانند در يک محفظه و يا جداگانه قرار گيرند.

سيستم EPS به اين صورت عمل مي کند که ابتدا سنسور گشتاور،گشتاور وارده از غربيلک فرمان را حس نموده،آن را به صورت سيگنال يا سيگنال هايي به قسمت ميکروکنترولر(ECU) ارسال مي کند.ميکروکنترلر علاوه بر اين سيگنال،سيگنالي نيز از سرعت خودرو دريافت مي کند،آن گاه اين دو را پردازش نموده، دستورالعمل لازم را به قسمت موتورDC اعمال مي نمايد تا به صورت کمکي، سيستم فرمان مکانيکي را تحت تاثير قرار دهد.

بنابراين دستورالعمل هاي ECU به موتور DC تابعي از خروجي سنسور و سرعت خودرو است.
اين يعني سرعت خودرو در عملکرد EPS موثر بوده و اين به منظور ايمني بيشتر خودرو است.يعني بيشترين عملکرد EPS در سرعت هاي پايين و کمترين عملکرد آن در سرعت هاي بالاي خودروست.

محل نصب EPS :

فرمان الکتريکي در سه حالت مختلف مي تواند بر روي قسمت مکانيکي نصب شود: نصب بر روي ستون فرمان، نصب بر روي پينيون، نصب بر روي دنده شانه اي.
05/09/2012 11:25 AM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: borhan
mahsabkh1 آفلاین
کاربر معمولی

ارسال‌ها: 6
تاریخ ثبت‌نام: Jul 2017
اعتبار: 0
تشکر ها: 0
0 تشکر شده در 0 ارسال
ارسال: #2
RE: فرمان هاي مکانيکي
اگر شما صاحب یک لیفتراک هستید طبق قانون استاندارد ایران و جهت بهداشت و ایمنی کار موظف به بازرسی فنی لیفتراک در بازه های زمانی منظم هستید تا ایمنی کارکنان و تجهیزات خود را حفظ نمایید. وجود تجهیزات معیوب در کارگاه و یا خط تولید شما می تواند حوادث جدی را ایجاد نماید و مشکلات بیمه را نیز در بر داشته باشد به همین دلیل کارفرمایان و صاحبان لیفتراک باید نسبت به تست لیفتراک خود اقدام نمایند.

بازرسی فنی لیفتراک : معاینه کامل LOLER
اول از همه، ما نیاز به توضیح LOLER و PUWER داریم:

LOLER مخفف: آیین نامه های عملیات بلند کردن تجهیزات بالابری (Lifting Operations & Lifting Equipment Regulations)

PUWER مخفف : مقررات ارائه و استفاده از تجهیزات کار (Provision & Use of Work Equipment Regulations)

جهت صدور گواهی سلامت لیفتراک ها ، ری*****راک ها و استاکر ها بخش های مکانیکی و قطعات مختلف بررسی می شوند

مواردی که در بازرسی فنی لیفتراک ( معاینه کامل LOLER) انجام می شوند شامل موارد زیر می باشد:

شیلنگ های هیدرولیک و اتصالات،
رم و مهر
منابع قدرت مانند باتری ، لیدهای باتری و سوخت،
پیکربندی چنگال و پایان توقفها
زنجیر بالابر و اتصالات/ پین جداگانه ،
درصد ساییدگی
تجهیزات جانبی
شاخص های چون لاستیک ، دستگاه هشدار ، شاخ و غیره ...
تمامی کنترل ها،
روغن هیدرولیک، ترمز و روغن ترمز،
کابین خلبان، صندلی و کابین حفاظت،
چرخ و لاستیک،
صندلی و کمربند ایمنی،
روش گزارش

تست لیفتراک باید حداقل هر 12 ماه یک بار انجام شود.
پس از بازرسی و تست انواع لیفتراک ها و تطابق آنها با چک لیست های ایمنی OHSA و موارد بازرسی لیفتراک ارائه شده توسط سازمان استاندارد ایران در صورت سلامت لیفتراک و رعایت موارد ایمنی و بهداشت محیط کار صدور گواهی سلامت لیفتراک را انجام می شود.

مراحل صدور گواهی سلامت لیفتراک
جهت دریافت گواهی سلامت لیفتراک در انواع مختلف آن پس از اعلام درخواست بازرسی لیفتراک کارشناس در محل حاضر شده و تست بار لیفتراک و سایر تست های ایمنی بخش های مختلف هیدرولیکی و مکانیکی و برقی لیفتراک را طبق استاندارد های روز دنیا و با توجه به مدل و نوع لیفتراک های شما انجام داده در صورت تطابق و عدم وجود نا هماهنگی، نقص و مشکلات فنی صدور گواهی سلامت لیفتراک انجام می شود .

اما در صورت وجود مغایرت و استاندارد نبودن لیفتراک عیوب و نقص های فنی و ایمنی لیفتراک و بهداشت محیط کاری اعلام شده و کافرما پس از بر طرف کردن نقص طی زمان اعلام شده درخواست بازرسی مجدد را به کارشناس می دهد. پس از بازرسی لیفتراک مجدد و برطرف شدن نواقص لیفتراک و انجام تست بار در صورت سلامت لیفتراک گواهی سلامت لیفتراک از سوی شرکت صادر می شود.


صدور گواهی سلامت لیفتراک : اهمیت
با توجه به کاربرد فراوان و نقش اساسی لیفتراک ها در صنعت رعایت ایمنی کارگران، اپراتور لیفتراک، تجهیزات، تولیدات از اهمیت بالایی برخوردار است و مسئولیت ایمنی تجهیزات و ماشین آلات و حوادث احتمالی متحمل بر عهده مسئول ایمنی بهداشت HSE و یا سرپرستان کارگاه و یا کارخانه می باشد از این رو بستن قرارداد بازرسی فنی و ایمنی لیفتراک با یک شرکت بازرسی معتبر و با سابقه نشان دهنده مدیریت صحیح یک مدیر HSE می باشد تا بتوان از لیفتراک ها در سلامت کامل بهره برد و عمر خدمت رسانی آنها را بالاتر برد.
اهمیت تست لیفتراک و خطرات احتمالی
لیفتراک می تواند خطرات قابل توجهی به کارگرانی که با لیفتراک و یا در اطراف آنها کار می کنند ایجاد کند لذا تست و بازرسی لیفتراک و همچنین بازرسی ایمنی لیفتراک از اهمیت بالایی یرخوردار است. برای نشان دادن برخی از خطرات بالقوه عامل لیفتراک، نمونه هایی از مرگ و میر مربوطه که رخ داده است بیان می شود:

یک کارگر توسط تیرهای فولادی جدا شده از لیفتراک در حالی که یک تریلر درحال تخلیه آنها بود له شد.

یک کارگر توسط زنجیره ی جدا شده از یک وانت در حال تلاش برای بکسل لیفتراک زده شد.

یک کارگر توسط سقوط یک پایه جک در زمان تعمیرات لیفتراک در هم کوبیده شد.

یک کارگر با گاز مونواکسید کربن حاصل از سوخت پروپان لیفتراک در داخل یک انبار با درهای خفه شد.

یک کارگر توسط سقوط چوب از یک لیفتراک مورد اصابت قرار گرفت.

و بسیاری از مواد صدمات جانی و مالی دیگر که به دلیل بی اهمیتی و یا عدم آگاهی از رعایت مواد تست و بازرسی ایمنی لیفتراک از سوی کارگران و کارفرمایان رخ داده است...

بازرسی لیفتراک
لیفتراک های صنعتی خانواده متنوعی از خودروها هستند که برای بلند کردن و حرکت اجسام در یک انبار، حیاط ذخیره سازی، سایت ساخت و ساز، و یا امکانات دیگر با خیال راحت طراحی شده اند. نمونه هایی از لیفتراک های صنعتی شامل موارد زیر می باشد:

لیفتراک مجهز به موتورهای احتراق داخلی و باتری
پالت تراک

کار با لیفتراک ها می تواند صدمات جدی و یا مرگ را در نتیجه یک برخورد، رول اور و یا صدمات تصادف به همراه داشته باشد که مهمترین عامل تصادفات موارد زیر است:

عملیات توسط یک کارمند ناوارد انجام شود
انجام عملیات در شرایط دید محدود مانند مسیر مسدود شده صورت گیرد
انجام عملیات با لیفتراکی که دارای نقص در سلامت تجهیزات است یا به درستی نگهداری و تعمیر نشده است.
سربارگذاری یک وسیله نقلیه بیش از ظرفیت آن و یا حمل بارهای ناپایدار

بازرسی لیفتراک جهت بهره برداری
مراحل ایمنی کلیدی برای بهره برداری از لیفتراک صنعتی:

استفاده از یک لیفتراک که برای این کار طراحی شده ، مناسب بوده و در شرایط خوبی است.
وزن بار از نرخ وزن لیفتراک تجاوز نکند و اطمینان از اینکه بارها بالانس شده اند و ایمن هستند.
اطمینان از اینکه در تست و بازرسی لیفتراک ، لیفتراک تمام تجهیزات ایمنی مورد نیاز را دارا بوده و تجهیزات ایمنی در وضعیت خوبی قرار داشته باشند

بازرسی استاندارد لیفتراک باید مطابق با استاندارد های ایمنی و بهداشت جهانی توسط کارشناس ماهر انجام شود.

استاندارد ایمنی لیفتراک
استاندارد جدید ایمنی CSA ، B335-15 یک سند جامع است که عناصر ضروری برنامه ایمنی لیفتراک و همچنین الزامات طراحی و ساخت و ساز لیفتراک و بالابر ، تعمیر و نگهداری و بازرسی لیفتراک ، عملیات ایمن و آموزش اپراتور را مشخص می کند. همچنین مدارک توصیه شده برای مربیان و تکنسین های نگهداری را مشخص می کند. این نسخه سوم از بازرسی استاندارد لیفتراک می باشد که نسخه های پیشین آن در سال های 2004و 1994 منتشر شد.

این نسخه جایگزین دو استاندارد قبلی می شود و به عنوان راهنمایی در اجرای قوانین و دستورالعمل های بهداشت و ایمنی فدرال و امنیت در مورد لیفتراک ها و بالابر ها استفاده می شود. این نسخه جدید همچنین با الزامات طراحی، طبقه بندی و نگهداری استانداردهای آمریکا ANSI / ITSDF B56.1 و ANS / ITSDF B56.6 به روز شده و هماهنگ شده است.

یکی از کلیدی ترین عملیات بازرسی ایمنی لیفتراک بازرسی چنگال های لیفتراک برای خوردگی ، پوسیدگی و ترک می باشد. چک کردن و بازرسی استاندارد لیفتراک باید طبق ANSI / ITSDF B56.1-2009 انجام شود

باید تست و بازرسی لیفتراک ، جرثقیل و بالابر را مطابق با استاندارد های روز دنیا به شرح زیر انجام داد:

جک*ها (Jacks ) استاندارد ASME B30.1

جرثقیل*های سقفی و دروازه*ای (Overhead & Gantry Crane) استاندارد ASME B30.2 & B30.16 & B30.17

جرثقیل*های برجی (Tower Crane) استاندارد ASME B30.3 & B30.4

انواع جرثقیل*های متحرک (Mobile Crane) استاندارد ASME B30.5 & ISO 4310

انواع وایر، تسمه و زنجیر (Slings) استاندارد ASME B30.9

انواع قلاب (Hook) استاندارد ASME B30.10

انواع ساید بوم (Side Boom Tractors) استاندارد ASME B30.14

انواع جرثقیل*های ستونی (Pedestal & Portal Crane) استاندارد ASME B30.4

انواع جرثقیل*های شناور (Derricks & Floating Crane) استاندارد ASME B30.6 & B30.8

قبل از انجام بازرسی لیفتراک باید اطلاعات بازرسی های قبلی ، نقص های فنی که در گذشته وجود داشته و بر طرف شده ، بررسی ساختار لیفتراک در دفترچه ای که از کارخانه سازنده درج شده ، مشخصات فنی لیفتراک مثل : مدل و مارک لیفتراک ، سال ساخت و ...، اطلاعات جدید و قدیم در مورد لیفتراک ، اطلاعات در مورد میزان بهره وری روزانه از لیفتراک و در نظر گرفتن مکان مناسب برای تست لیفتراک باید مورد توجه قرار گیرد.

در بازرسی استاندارد لیفتراک باید وضعیت ظاهری لیفتراک مانند بوق ، پدال ترمز دستی، وضعیت کابین لیفتراک، برچسب ظرفیت بارگیری و شماره شناسایی، چراغ ها ، روشنایی ، فرمان و سیسیتم هیدرولیک، کلید اهرم های حرکتی، استارت ، تایر ها، آیینه ها بررسی شود.

چک کردن لیفتراک در حالت ایستا مانند تحمل بار، وضعیت اجزاء ، شیر مخزن گاز، شیلنگ های گاز و تمامی اجزای مکانیکی و برقی و هیدرولیکی به صورت کامل بررسی می شوند.

اهمیت بازرسی استاندارد لیفتراک
در صورتی که بازرسی ایمنی لیفتراک توسط فرد ناوارد و به صورت دقیق انجام شود ممکن است منجر به حوادث و خسارات جانی و مالی شود.

بازرسی جرثقیل سقفی  بازرسی لیفتراک
بازرسی جرثقیل
07/25/2017 04:00 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان