04/04/2020، 06:54 PM
اهمیت جک پارکینگ
اتوماتیک کردن درب پارکینگ می تواند امنیت و آرامش خاطر بیشتری را برای صاحب خانه ها فراهم کند. با این حال، جک پارکینگ همانند تمام دستگاه های الکترونیکی یا مکانیکی، امکان خرابی و توقف عملکرد را دارند.جک پارکینگی یک سیستم مکانیکی یا هیدرولیکی می باشد که بروی درب لولایی نصب می کنند تا بدون دخالت دست و با استفاده از یک ریموت امکان باز و بسته شدن درب فراهم شود.
امروزه جک درپارکینگ یکی از ملزومات ساختمان ها شده است و کسی دیگر حاضر نیست از خودرو پیاده شود و درب پارکینگ را بازکند.جک پارکینگی بازار بزرگی دارد که در آن هم جک باکیفیت وجود دارد هم جک بی کیفیت.بنابراین برای خرید جک پارکینگی بهتر است نکاتی را بدانید تا شمارا برای خرید این محصول راهنمایی کند.
حتما قبل از خرید جک درب پارکینگ طول و وزن حدودی هرلنگه درب را به دست بیاورید ،زیرا دانستن طول و وزن درب اهمیت زیادی دارد و معمولا برای درب های باطول هر لنگه ۲/۵متر از شفت های متوسط و برای بیشتر از ۲/۵متر از شفت های بلند جک در استفاده می کنند
همچنین اگر وزن هر لنگه درب تا ۳۵۰کیلوگرم باشد از جک های سبک وزن و بالای ۳۴۰کیلو از جک های سنگین تر استفاده میشود.مقدار تردد روزانه نیز در انتخاب جک پارکینگی بسیار موثراست ،برای تردد های بالای ۲۰واحد بهتراست از جک های درب پارکینگ هیدرولیک استفاده کنید که با فشار روغن کارمی کنند و در تردد های بالا داغ نمی کنند .
اما برای ترددهای زیر ۲۰واحد می توانید از جک های پارکینگی الکتروموتور استفاده کنید.قیمت این جک ها بسیار ارزان تر هستند.با داشتن این اطلاعات و گذاشتن آن در اختیار کارشناس جک پارکینگ،میتوانید از مدل های مناسب که قابلیت انجام کارشما را دارند مطلع شوید.
نصب قفل برقی روی درب امنیت بیشتری دارد تا در صوردت فشار درب از بیرون لای دربها باز نشود.مخصوصا برای دربهای تک لنگه که طول درب زیاد است حتما از قفل برقی استفاده کنید.
استفاده از قفل برقی در کل امنیت ساختمان را بالا میبرد، اما برای کسانی که شاید نخواهند هزینه بیشتری برای اتوماتیک کردن درب پارکینگ کنند باید گفت که در بعضی مواقع قفل برقی ضروری نیست ودر بعضی مواقع حتما باید نصب گردد.
در دربهای دولنگه اگر طول هر لنگه از 1/5 متر بیشتر نباشد نیازی به نصب قفل برقی نیست زیرا بازوی جک تا نزدیک مرکز درب امده و گشتاور بالایی ایجاد میکند و پشت درب را کاملا میگیرد ولی برای لنگه های بیشتر خیلی بهتر است که نصب شود اما در درب های تک لنگه که معمولا طول انها بیشتر از 2متر است حتما باید قفل برقی نصب شود تا دور بودن سر جک اتوماتیک با ابتدای درب فضایی برای باز کردن لای درب ایجاد نکند.
راهبند
راهبند محصولی جهت کنترل ورود و خروج خودرو است که اصولا سرعت بخشی در تردد را امکان پذیر می کند. عملکرد راهبند ها می تواند از نوع دستی تا کاملا اتوماتیک متغیر باشد که این مطلب تنها به معرفی راهبند اتوماتیک می پردازد. قبل از شروع هر نکته ای در مورد انواع راهبند اتوماتیک های موجود در بازار باید به این نکته توجه کرد که عملکرد تمام راهبند ها بر اساس سیستم الکترومکانیکی یا سیستم هیدرولیکی انجام می شود. سیستم های الکترومکانیکی استفاده بیشتری داشته و ارزان قیمت تر می باشد و سیستم هیدرولیکی با قیمت بیشتر استفاده محدودتری نیز دارد.البته اگر تعداد تردد در روز زیاد باشد باید از راهبند هیدرولیکی استفاده کنید زیرا در اثر کارکرد بالا داغ نمیشود.
برندهای مختلفی در راهبند اتوماتیک وجود دارد که برخی از آنها قدمت طولانی و خدمات و پشتیبانی خوبی دارند،راهبند های زیادی هم وجود دارد که تازه وارد بازار شده اند که اطلاعات دقیقی از کیفیت و خدمات آنها در دست نیست.این راهبندها ممکن است ظاهر زیبا و گول زننده ای داشته باشند ولی از لحاظ فنی و تکنولوژی بسیار ساده و بی کیفیت هستند و شمارا اذیت میکنند و فروشنده نیز ممکن است خدماتی به شما ندهد.
بنابراین در هنگام خرید راهبند اتوماتیک از برندهای سابقه دار خرید کنید تا به مشکل نخورید.
به لوازم جانبی راهبند توجه کنید این که در پک راهبند چشمی ایمنی وجود دارد یا خیر و تعداد ریموت ها و کلید دستی را بافروشنده چک کنید.بعضی از راهبند های ایتالیایی در دوحالت نیم ست و تمام ست فروخته می شوند که تمام ست میتواند شامل قاب بدنه،پایه بوم،و چشمی ایمنی باشد.
اتوماتیک کردن درب پارکینگ می تواند امنیت و آرامش خاطر بیشتری را برای صاحب خانه ها فراهم کند. با این حال، جک پارکینگ همانند تمام دستگاه های الکترونیکی یا مکانیکی، امکان خرابی و توقف عملکرد را دارند.جک پارکینگی یک سیستم مکانیکی یا هیدرولیکی می باشد که بروی درب لولایی نصب می کنند تا بدون دخالت دست و با استفاده از یک ریموت امکان باز و بسته شدن درب فراهم شود.
امروزه جک درپارکینگ یکی از ملزومات ساختمان ها شده است و کسی دیگر حاضر نیست از خودرو پیاده شود و درب پارکینگ را بازکند.جک پارکینگی بازار بزرگی دارد که در آن هم جک باکیفیت وجود دارد هم جک بی کیفیت.بنابراین برای خرید جک پارکینگی بهتر است نکاتی را بدانید تا شمارا برای خرید این محصول راهنمایی کند.
حتما قبل از خرید جک درب پارکینگ طول و وزن حدودی هرلنگه درب را به دست بیاورید ،زیرا دانستن طول و وزن درب اهمیت زیادی دارد و معمولا برای درب های باطول هر لنگه ۲/۵متر از شفت های متوسط و برای بیشتر از ۲/۵متر از شفت های بلند جک در استفاده می کنند
همچنین اگر وزن هر لنگه درب تا ۳۵۰کیلوگرم باشد از جک های سبک وزن و بالای ۳۴۰کیلو از جک های سنگین تر استفاده میشود.مقدار تردد روزانه نیز در انتخاب جک پارکینگی بسیار موثراست ،برای تردد های بالای ۲۰واحد بهتراست از جک های درب پارکینگ هیدرولیک استفاده کنید که با فشار روغن کارمی کنند و در تردد های بالا داغ نمی کنند .
اما برای ترددهای زیر ۲۰واحد می توانید از جک های پارکینگی الکتروموتور استفاده کنید.قیمت این جک ها بسیار ارزان تر هستند.با داشتن این اطلاعات و گذاشتن آن در اختیار کارشناس جک پارکینگ،میتوانید از مدل های مناسب که قابلیت انجام کارشما را دارند مطلع شوید.
نصب قفل برقی روی درب امنیت بیشتری دارد تا در صوردت فشار درب از بیرون لای دربها باز نشود.مخصوصا برای دربهای تک لنگه که طول درب زیاد است حتما از قفل برقی استفاده کنید.
استفاده از قفل برقی در کل امنیت ساختمان را بالا میبرد، اما برای کسانی که شاید نخواهند هزینه بیشتری برای اتوماتیک کردن درب پارکینگ کنند باید گفت که در بعضی مواقع قفل برقی ضروری نیست ودر بعضی مواقع حتما باید نصب گردد.
در دربهای دولنگه اگر طول هر لنگه از 1/5 متر بیشتر نباشد نیازی به نصب قفل برقی نیست زیرا بازوی جک تا نزدیک مرکز درب امده و گشتاور بالایی ایجاد میکند و پشت درب را کاملا میگیرد ولی برای لنگه های بیشتر خیلی بهتر است که نصب شود اما در درب های تک لنگه که معمولا طول انها بیشتر از 2متر است حتما باید قفل برقی نصب شود تا دور بودن سر جک اتوماتیک با ابتدای درب فضایی برای باز کردن لای درب ایجاد نکند.
راهبند
راهبند محصولی جهت کنترل ورود و خروج خودرو است که اصولا سرعت بخشی در تردد را امکان پذیر می کند. عملکرد راهبند ها می تواند از نوع دستی تا کاملا اتوماتیک متغیر باشد که این مطلب تنها به معرفی راهبند اتوماتیک می پردازد. قبل از شروع هر نکته ای در مورد انواع راهبند اتوماتیک های موجود در بازار باید به این نکته توجه کرد که عملکرد تمام راهبند ها بر اساس سیستم الکترومکانیکی یا سیستم هیدرولیکی انجام می شود. سیستم های الکترومکانیکی استفاده بیشتری داشته و ارزان قیمت تر می باشد و سیستم هیدرولیکی با قیمت بیشتر استفاده محدودتری نیز دارد.البته اگر تعداد تردد در روز زیاد باشد باید از راهبند هیدرولیکی استفاده کنید زیرا در اثر کارکرد بالا داغ نمیشود.
برندهای مختلفی در راهبند اتوماتیک وجود دارد که برخی از آنها قدمت طولانی و خدمات و پشتیبانی خوبی دارند،راهبند های زیادی هم وجود دارد که تازه وارد بازار شده اند که اطلاعات دقیقی از کیفیت و خدمات آنها در دست نیست.این راهبندها ممکن است ظاهر زیبا و گول زننده ای داشته باشند ولی از لحاظ فنی و تکنولوژی بسیار ساده و بی کیفیت هستند و شمارا اذیت میکنند و فروشنده نیز ممکن است خدماتی به شما ندهد.
بنابراین در هنگام خرید راهبند اتوماتیک از برندهای سابقه دار خرید کنید تا به مشکل نخورید.
به لوازم جانبی راهبند توجه کنید این که در پک راهبند چشمی ایمنی وجود دارد یا خیر و تعداد ریموت ها و کلید دستی را بافروشنده چک کنید.بعضی از راهبند های ایتالیایی در دوحالت نیم ست و تمام ست فروخته می شوند که تمام ست میتواند شامل قاب بدنه،پایه بوم،و چشمی ایمنی باشد.
راهبند بازویی:
راهبند بازویی به دو دسته بازوی ساده و راهبند های بازو شکسته تقسیم بندی شده اند. این راهبندها برای مکان های پر تردد مانند پارکینگ های عمومی، مجتمع های تجاری اداری و مسکونی و فروشگاه ها با توجه به قیمت مناسب و سهولت نصب، قابلیت تردد بالا و عمر طولانی و بکار گیری بهترین قطعات و گارانتی طولانی بسیار مناسب است. انتخاب راهبند اتوماتیک
این نوع راهبند با توجه به ارتفاع ۱۱۷۰ میلی متری و فلاشر روی بدنه و روی بازو دید مناسبی را برای راننده ها ایجاد می کند.
این راهبند ها با طول های مختلف ۲ و ۳ و ۴ و ۶ متری عرضه می گردند.ر
این راهبند ها با طول های مختلف ۲ و ۳ و ۴ و ۶ متری عرضه می گردند.ر
اجزای راهبند اتوماتیک
بدنه راهبند : بخش اصلی و تکیه گاه بازو میباشد که کلیه متعلقات الکتریکی و مکانیکی در آن نصب میگردد و الزاما از مقاومت بالایی در برابر آسیب های فیزیکی برخوردار است !
بازوی راهبند : پروفیلی مخصوص که علاوه بر مقاومت بالا در برابر تنش ، کرنش و خمش دارد از وزن پایینی برخوردار است !
سیستم محرکه راهبند : بخش اصلی راهبند میباشد که شامل قطعات هیدرولیک ، الکترو مکانیک و یراق مکانیکی میباشد که نقش اصلی در عملکرد راهبند را عهده دار است !
مرکز کنترل راهبند : بخش پردازنده فرایند کارکردی راهبندها میباشد و در تنوع دیجیتال یا آنالوگ در محصولات مختلف مشهود است .
عملکرد راهبند بازویی ( راهبند میله ای ) بیشتر سمبولیک و هشدار برای راننده وسایل نقلیه میباشد.
به عبارت دیگر راهبندهای بازویی مقامت چندانی در برابر برخورد با وسایل نقلیه ندارند و در صورتی که هدف از نصب راهبند جلوگیری از عبور خودرو باشد باید از انواع دیگری از راهبند با مقاومت بالا در برابر برخورد استفاده شود که به راهبند ضد تهاجم یا راهبند ستونی شناخته میشوند .
راهبندهای هیدرولیک به علت استهلاک مکانیکی کمتر نسبت به راهبندهای الکترومکانیک، برای محل های پرتردد مناسب تر می باشند. راه بندهای هیدرولیک را براساس ولتاژ تغذیه موتور می توان به دو گروه ۲۴ ولت و ۲۲۰ ولت تقسیم نمود. مزیت عمده مدل ۲۴ ولت قابلیت افزودن باتری پشتیبان برای استفاده از راه بند در هنگام قطع برق می باشد. از طرف دیگر تجهیزات ایمنی نظیر انکودر که برای جلوگیری از برخورد میله راهبند با وسایل نقلیه به کار می رود تنها در راهبندهای ۲۴ ولت قابل استفاده می باشد.
راهبندهای هیدرولیک به علت استهلاک مکانیکی کمتر نسبت به راهبندهای الکترومکانیک، برای محل های پرتردد مناسب تر می باشند. راه بندهای هیدرولیک را براساس ولتاژ تغذیه موتور می توان به دو گروه ۲۴ ولت و ۲۲۰ ولت تقسیم نمود. مزیت عمده مدل ۲۴ ولت قابلیت افزودن باتری پشتیبان برای استفاده از راه بند در هنگام قطع برق می باشد. از طرف دیگر تجهیزات ایمنی نظیر انکودر که برای جلوگیری از برخورد میله راهبند با وسایل نقلیه به کار می رود تنها در راهبندهای ۲۴ ولت قابل استفاده می باشد.
بازوی راهبند : پروفیلی مخصوص که علاوه بر مقاومت بالا در برابر تنش ، کرنش و خمش دارد از وزن پایینی برخوردار است !
سیستم محرکه راهبند : بخش اصلی راهبند میباشد که شامل قطعات هیدرولیک ، الکترو مکانیک و یراق مکانیکی میباشد که نقش اصلی در عملکرد راهبند را عهده دار است !
مرکز کنترل راهبند : بخش پردازنده فرایند کارکردی راهبندها میباشد و در تنوع دیجیتال یا آنالوگ در محصولات مختلف مشهود است .
عملکرد راهبند بازویی ( راهبند میله ای ) بیشتر سمبولیک و هشدار برای راننده وسایل نقلیه میباشد.
به عبارت دیگر راهبندهای بازویی مقامت چندانی در برابر برخورد با وسایل نقلیه ندارند و در صورتی که هدف از نصب راهبند جلوگیری از عبور خودرو باشد باید از انواع دیگری از راهبند با مقاومت بالا در برابر برخورد استفاده شود که به راهبند ضد تهاجم یا راهبند ستونی شناخته میشوند .
راهبند هیدرولیک :
نوع دیگر راهبندها که دارای سیستم محرک الکتروهیدرولیک می باشند به اختصار با نام راهبند هیدرولیک شناخته می شوند. سیستم محرک در این راهنبدها شامل یک موتور الکتریکی، پمپ روغن، محفظه روغن و سیلندر هیدرولیک می باشد. با روشن شدن موتور، پمپ روغن به حرکت درآمده و روغن را با فشار بالا از مخزن تخلیه و وارد سیلندر هیدرولیک می نماید. با ورود و خروج روغن در سیلندر هیدرولیک، پیستون درون آن به سمت بالا و پایین حرکت می کند. انتهای آزاد پیستون به کمک اهرم بندی به شفت خروجی متصل می شود و از سمت دیگر میله راهبند نیز از مرکز دوارن خود به شفت خروجی متصل می گردد. بدین ترتیب حرکت پیستون درون سیلندر هیدرولیک به میله راهبند منتقل شده و نیروی لازم برای حرکت آن را تامین می کند.راهبندهای هیدرولیک به علت استهلاک مکانیکی کمتر نسبت به راهبندهای الکترومکانیک، برای محل های پرتردد مناسب تر می باشند. راه بندهای هیدرولیک را براساس ولتاژ تغذیه موتور می توان به دو گروه ۲۴ ولت و ۲۲۰ ولت تقسیم نمود. مزیت عمده مدل ۲۴ ولت قابلیت افزودن باتری پشتیبان برای استفاده از راه بند در هنگام قطع برق می باشد. از طرف دیگر تجهیزات ایمنی نظیر انکودر که برای جلوگیری از برخورد میله راهبند با وسایل نقلیه به کار می رود تنها در راهبندهای ۲۴ ولت قابل استفاده می باشد.
راهبند هیدرولیک :
نوع دیگر راهبندها که دارای سیستم محرک الکتروهیدرولیک می باشند مانند( راهبند بتا 400 )به اختصار با نام راهبند هیدرولیک شناخته می شوند. سیستم محرک در این راهنبدها شامل یک موتور الکتریکی، پمپ روغن، محفظه روغن و سیلندر هیدرولیک می باشد. با روشن شدن موتور، پمپ روغن به حرکت درآمده و روغن را با فشار بالا از مخزن تخلیه و وارد سیلندر هیدرولیک می نماید. با ورود و خروج روغن در سیلندر هیدرولیک، پیستون درون آن به سمت بالا و پایین حرکت می کند. انتهای آزاد پیستون به کمک اهرم بندی به شفت خروجی متصل می شود و از سمت دیگر میله راهبند نیز از مرکز دوارن خود به شفت خروجی متصل می گردد. بدین ترتیب حرکت پیستون درون سیلندر هیدرولیک به میله راهبند منتقل شده و نیروی لازم برای حرکت آن را تامین می کند.راهبندهای هیدرولیک به علت استهلاک مکانیکی کمتر نسبت به راهبندهای الکترومکانیک، برای محل های پرتردد مناسب تر می باشند. راه بندهای هیدرولیک را براساس ولتاژ تغذیه موتور می توان به دو گروه ۲۴ ولت و ۲۲۰ ولت تقسیم نمود. مزیت عمده مدل ۲۴ ولت قابلیت افزودن باتری پشتیبان برای استفاده از راه بند در هنگام قطع برق می باشد. از طرف دیگر تجهیزات ایمنی نظیر انکودر که برای جلوگیری از برخورد میله راهبند با وسایل نقلیه به کار می رود تنها در راهبندهای ۲۴ ولت قابل استفاده می باشد.