09/07/2018، 08:20 PM
کتونی پر طرف دار نایک و مدل های ناب آن
بی شک میتوان اعتراف کرد که برند نایک یکی از قدرتمند ترین برندهای جهان است، زیرا که محبوب ترین و بهترین ورزشکاران دنیا برند نایک را برگزیده اند.علاوه بر این برند نایک تامین کننده لباس ورزشی برخی از موفق ترین تیم های ورزشی دنیاست. چیزی که برند نایک را از سایر رقبایش متمایز می کند قدرت سرمایه ی این برند است. به این صورت است که ورزشکاران مطرح دنیا همچون راجر فدرر، سرنا ویلیامز، مایکل جردن، لیونل مسی، کوبی برایانت، ماریا شاراپووا و... برند نایک و بخصوص کتونی نایک را برگزیده و از آن حمایت می کنند.
دارد به دلیل طرح،رنگ وکیفیت بی نظیراین شرکت در تولید کفش ها این شرکت در ایران هم طرفداران زیادی دارد.کمپانی نایک علاوه بر تولید کتونی، بند وکتونی های چسبی برای هر سن و سلیقه و هر جنسیتی تولید می کند.
تاریخچه کتونی نایک
شرکت نایک در ۲۵ ژانویه ۱۹۶۴ با نام Blue Ribbon Sports توسط بیل بوئرمن و فیل نایت تاسیس شد و در ۳۰ می ۱۹۷۱ رسما به نام شرکت نایک نهادینه شد. نام این شرکت از واژهی یونانی نایک به معنای الههی پیروزی، گرفته شده است. نایک محصولاتش را با نام برند خود بازاریابی میکند، مانند Nike Golf, Nike Pro, Nike+, Air Jordan, Nike Blazers, Air Force ۱, Nike Dunk, Air Max, Foamposite, Nike Skateboarding، و همین طور با نام شرکتهای تابعه از جمله Brand Jordan, Hurley International ,Converse. نایک در بین سالهای ۱۹۹۵ و ۲۰۰۸ مالک Bauer Hockey نیز بود (بعدها Nike Bauer نام گرفت)، و سابقا مالکCole Haan و Umbro بود. این شرکت علاوه بر تولید پوشاک و تجهیزات ورزشی، فروشگاههای خردهفروشی را با نام شهر مدیریت میکند. نایک حامی مالی بسیاری از ورزشکاران و تیمهای ورزشی مشهور در سراسر جهان است و علامت تجاری «فقط انجامش بده» و لوگوی Swoosh آن بسیار شناخته شده است.
نایک که در واقع به BRS (Blue Ribbon Sports) مشهور است، توسط ورزشکار دو و میدانی دانشگاه اورگون، فیلیپ نایت، و مربیش بیل بوئرمن در ژانویه ۱۹۶۴ تاسیس شد. این شرکت در ابتدا توزیعکنندهی یک تولیدکنندهی کفش ژاپنی به نام اونیتسوکا تایگر (اکنون اسیکس) بود و اغلب فروشش را از طریق اتومبیل نایت انجام میداد.
به گفتهی اوتیس دیویس، دانشجوی ورزشکاری که بوئرمن مربی او در دانشگاه اورگون بود و در المپیک تابستانی ۱۹۶۰ دو مدال طلا برد، بوئرمن اولین جفت از کفشهای نایک را برای او ساخت، و این برخلاف ادعای فیل نایم مبنی بر ساخته شدن کفش برای او است. دیویس میگوید: «من به تام بروکا گفتم که من نفر اول بودم. مهم نیست میلیاردرها چه میگویند. بیل بوئرمن اولین جفت کفش را برای من ساخت. مردم حرفم را باور نمیکنند. درواقع از پوشیدنشان حس خوبی نداشتم. وسیلهی محافظ نداشتند و بیش از حد تنگ بودند. دیدم که بوئرمن آنها را از قالب وافل ساخت و مال من بودند.
در سال ۱۹۶۴ BRS در اولین سال ۱۳۰۰ جفت کفش دو ژاپنی فروخت و درآمد ناخالصش ۸۰۰۰ دلار بود. تا ۱۹۶۵ این شرکت نوپا کارکنانی تمام وقت داشت و فروشش به ۲۰۰۰۰ دلار رسید. در سال ۱۹۶۶ BRS اولین فروشگاه خردهفروشی خود را واقع در بولوار ۳۱۰۷ Pico در سانتا مونیکای کالیفرنیا در نزدیکی سالن زیبایی افتتاح کرد، بنابراین دیگر نیاز نبود که کارکنانش از پشت ماشینهایشان کفش بفروشند. در سال ۱۹۶۷ به خاطر افزایش سریع فروش، BRSفعالیتهای خردهفروشی و توزیع خود را در ساحل شرقی در ولسلی ماساچوست گسترش داد. تا سال ۱۹۷۱ رابطهی بین BRS و اونیتسوکا تایگر رو به اتمام بود. BRS آمادهی راهاندازی خط تولید کفش خود شد که لوگوی تازه طراحی شده توسط کارولین داویدسون، یعنی Swoosh، را روی خود داشت. این لوگو ابتدا در ۱۸ ژوئن ۱۹۷۱ توسط نایک مورد استفاده قرار گرفت و در ۲۲ ژانویه ۱۹۷۴ در دفتر پروانهها و علامتهای تجاری ایالت متحده ثبت شد.
در سال ۱۹۷۶ این شرکت جان براون و شرکا را که در سیاتل مستقر بودند، به عنوان اولین آژانس تبلیغاتی خود استخدام کرد. سال بعد این آژانس اولین «تبلیغ برند» با نام «خط پایانی وجود ندارد» را برای نایک تهیه کرد که در آن محصول نایک نمایش داده میشد. تا سال ۱۹۸۰ نایک در بازار کفش ورزشی ایالت متحده سهم بازار ۵۰ درصدی به دست آورده بود و این شرکت در دسامبر همان سال سهام خود را عرضه کرد.
Wieden+Kennedy و نایک با همکاری هم تبلیغات چاپی و تلویزیونی زیادی تهیه کردند وWieden+Kennedy همچنان آژانس تبلیغاتی اصلی نایک باقی میماند. این دن وایدن، موسس مشترک این آژانس بود که شعار اکنون معروف «فقط انجامش بده» را برای فعالیت تبلیغاتی سال ۱۹۸۸ نایک ابداع کرد که توسط Advertising Age به عنوان یکی از پنج شعار تبلیغی قرن بیستم انتخاب شد و در موسسهی اسمیتسونین گرامی داشته شد. والت استاک در اولین تبلیغ «فقط انجامش بده» حضور یافت که در ۱ جولای ۱۹۸۸ شروع به کار کرد. وایدن شعار «فقط انجامش بده» را با الهام از آخرین حرفهای گری گیلمور قبل از اعدامش خلق کرد.
در طول دههی ۱۹۸۰ نایک خط تولید خود را گسترش داد تا ورزشها و مناطق مختلف جهان را پوشش دهد. در سال ۱۹۹۰ نایک به دفتر مرکزی جهانی هشت طبقهی خود در بیورتون، اورگون نقل مکان کرد.
نایک امروزه یک سازمان بسیار پر انرژی و رقابتی است. بنیان گذار نایک، فیل نایت گفته که “کسب و کار جنگ بدون گلوله است.” به همین دلیل همه اعضا در نایک ، اشتیاق و انرژی رقابتی زیادی دارند. شرکت نایک تحقیقات و توسعه بسیار قوی طبقه بندی شده ای دارد، به این دلیل که محصولات خود را در کارخانه های کم هزینه در کشورهای آسیای شرق تولید میکند. بنابراین آنها میتوانند بر روی مسایل بازاریابی و پروژه های تحقیقاتی متمرکز شوند. نکات تکان دهنده ای در مورد سهم بازار وجود دارد. در سال2016 48% کفشهای ورزشی آمریکا نایک هستند واز این میان 96% کفشهایی که بسکتبالیستهای آمریکایی میپوشند نایک است.
کمپانی نایک هر سال کتونی هایی منحصر به فردی تولید میکند که مناسب با سلیقه افراد در همان سال است این کمپانی با ایده گرفتن از رنگ سال،مد سال و تغییرات فصل کتونی تولید میکند وبا اسپانسرشدن در برنامه ها فروش و طرفداران بیشتری پیدا میکند.
نایک یک شرکت چندملیتی آمریکایی است که در طراحی، توسعه، تولید و بازاریابی در سراسر جهان و فروش کفش، پوشاک مشغول است، تجهیزات، لوازم جانبی و خدمات است. این شرکت در نزدیکی Beaverton، اورگان دفتر مرکزی، در منطقه شهری پورتلند. این یکی از بزرگترین تامین کننده در جهان از کفش های ورزشی و پوشاک و یک تولید کننده عمده تجهیزات ورزشی است، با درآمد بیش از آمریکا ۲۴۱۰۰۰۰۰۰۰۰ $ در سال مالی ۲۰۱۲ خود (پایان ۲۰۱۲ مه ۳۱). از سال ۲۰۱۲، آن را بیش از ۴۴،۰۰۰ نفر در سراسر جهان استفاده می شود. در سال ۲۰۱۴ نام تجاری به تنهایی در ۱۹ میلیارد $ ارزش شد، و آن را ارزش ترین برند در میان کسب و ورزشی است.
بهترین نمونه های کتونی نایک
در اینجا به چند مدل از بهترین و پرطرفدارترین کتونی های نایک و کتونی اورجینال نایک اشاره خواهیم کرد.
Nike Air More Uptempo ‘White On White
این کفش از سال 1996 تا به حال در زمین های بسکتبال پادشاهی می کند که امسال با تغییراتی روانه بازار شد. یکی از تفاوت های اساسی رنگ آن است. اگر عاشق کتانی های سفید هستید، این کفش شما را خشنود خواهد کرد.
Nike Air Max 97 OG ‘Silver Bullet
فروش این کفش در ساعات اولیه ای که روانه بازار شد، فوق العاده بود. طراح آن که Christian Tresser نام دارد، برای طراحی این کفش از طبیعت الهام گرفت. اگر به دنبال کفشی خاص برای پاهایتان هستید، ما این مدل را به شما پیشنهاد می دهیم.
Nike Mayfly Woven
یکی دیگر از کفش های طرح بافت، این مدل کفش نایک است که مخصوص روزهای گرم تابستان طراحی شده است. این کفش آنقدر سبک و خنک است که احساس می کنید صندل به پا کرده اید، با این تفاوت که انگشت های پاهایتان دیگر دیده نمی شود. اگر به دنبال کفشی سنتی هستید، این مدل مورد پسند شما واقع خواهد شد.
Nike Flyknit Racer Rainbow
کفش های نایک محبوبیت خود را میان مردم پیدا کرده اند اما این مدل رنگین کمانی با دیگر مدل ها کمی تفاوت دارد. این کفش تمام ویژگی های Flyknit، از جمله سبکی و راحتی را داراست. شما می توانید آن را با تمام لباس های خود ست کنید.این مدل کفش کتانی Nike تمام ویژگی های Flyknit، از جمله سبکی و راحتی را داراست.
نکات قابل توجه درخرید اینترنتی کتونی نایک
بیشتر افراد به دلیل راحتی و صرفه جویی در زمان و نبودن در ترافیک تمایل به خرید اینترنتی دارند اما در خرید اینترنتی با مشکلاتی مواجع هستیم زیرا اصل بودن و کیفیت کفش نایک مطرح است یهتر است درمورد فروشگاه های اینترنتی کفش های این برند تحقیق کنید. هنگام خرید اینترنتی کفش نایک دقت داشته باشید. به این دلیل که محصول از نزدیک قابل بررسی نیست، میتوانید به راحتی با خرید یک کتانی تقلبی پول خود را دور بریزید. برای پرهیز از خرید کتانی تقلبی قبل از خرید، امتیاز سایت و نظراتی که درمورد آن داده شده را بررسی کنید. نظرات بد، نشانه ی واضحی از قابل اطمینان نبودن فروشگاه است. با این وجود، باز هم مراقب باشید، چون بعضی از سایت ها فقط نظرات خوب را برای شما به نمایش می گذارند. پس بهتر است نظرات اشخاص در مورد سایت مورد نظر را از طریق پرس و جو در سایت های دیگر جویا شوید و به نظراتی که در همان سایت داده شده اطمینان نکنید.
مطمئن شوید که در مقابل خرید جنس تقلبی ، ایمن هستید. بعضی از سایت های فروش اینترنتی، به خریداران این امتیاز را میدهند که بتوانند اجناس خریداری شدهی خود را بازگردانند، حتی اگر فروشنده نفر سومی باشد که فقط از آن سایت برای فروش جنسش استفاده کرده باشد. در این صورت، حتی اگر اتفاقی یک کفش نایک تقلبی خریدید، میتوانید با خیال راحت آن را پس دهید.
بسیار قبل از خرید کفش از فروشگاههای اینترنتی دقت داشته باشید. ازخرید از فروشندگانی که از تصویر تبلیغاتی کفش نایک استفاده میکنند دوری کنید. درست است که عکسهای تبلیغاتی جذابیت بیشتری دارند، ولی در هنگام خرید اینترنتی نباید در پی این عکس ها باشید. عکسی که در منزل گرفته شده این اطمینان را به شما میدهد که کتانی واقعا وجود دارد و میتوان از روی عکس به شرایط و کیفیت آن پی برد.
شما میتوانید با فروشنده تماس بگیرید و از او بخواهید عکس دیگری از کتانی بگیرد، طوری که مشخص شود عکس امروز گرفته شده است. با این روش از اصل بودن عکس مطمئن خواهید شد. به عنوان مثال، از او بخواهید عکسی از کفش در کنار روزنامه ی امروز گرفته و برای شما بفرستد.
از خرید کفش نایک که به گفته ی فروشنده، سفارشی و یا مدل نمونه با سایزهای گوناگون هستند، خودداری کنید. نمونه های کفش برای آقایان فقط در سایزهای ۴۱، ۴۲، ۴۳، برای خانمها در سایز ۳۸ و کودکان در سایز ۳۴ وجود دارند. علاوه بر این، « نایک » هیچ کفشی با عنوان سفارشی ندارد.
فهرست موجودی فروشنده را نگاه کنید. به دلایل نامشخص، فروشندگان « نایک » های تقلبی، سایزهای ۴۲ یا بالای ۴۷ ندارند.
در رابطه با مدلهای قدیمی این برند که تولید آنها متوقف شده، تمام سایزها موجود نیست. برای مثال، اگر به دنبال یک جفت مدل قدیمی کفش نایک هستید و سایتی پیدا میکنید که ۲۰۰ جفت از آن موجود دارد، بدانید که آن کتانی ها تقلبی هستند.
از خرید کفش نایک با قیمتی بسیار کمتر از قیمت معمول خودداری کنید این کتانی ها یا تقلبی و یا شدیدا آسیب دیده هستند.
یک کفش از این برند که نصف قیمت فروخته می شود، به احتمال زیاد تقلبی است. البته یک تخفیف منطقی قابل قبول است؛ مخصوصا اگر مدل کتانی قدیمی بوده و یا به تعداد محدود تولید شده باشد.
ممکن است فروشنده ای قیمت بالایی برای کفش در نظر گرفته باشد، ولی این شانس را به شما بدهد که با چانه زدن قیمت را بسیار پایین بیاورید. مراقب باشید، مخصوصا که به خود کتانی دسترسی ندارید و از موجودی و کیفیت آن مطمئن نیستید.
زمان تحویل کتانی را بپرسید. اگر بین ۷ تا ۱۴ روز طول میکشید تا کفش به دست شما برسد، به احتمال زیاد از « چین » (منبع کتانی های تقلبی ) و یا کشور دور دیگری دریافت میشوند.
اگر میخواهید از طریق اینترنت کفش نایک اصل را خریداری نمائید، بهتر است مستقیما از سایت خود شرکت و یا سایت های مورد تائید خرید کنید.
نمایندگی برند نایک ( نایکی ) Nike
کمپانی نایک در سراسر دنیا نمایندگی منحصر به فرد خود را دارد.این کمپانی نیز در ایران به دلیل تحریم ها و محدودیت ها نمایندگی ندارد وب یشتر فروشتدگان از کشورهای دیگر وارد میکنند به همین خاطر از خرید کفشهایی که قبل از تاریخ پخش رسمی موجود می شوند، پرهیز کنید. هر کفشی که قبل از تاریخ رسمی پخش قابل خرید باشد، بدون شک تقلبی است.
این کفش ها ممکن است به کتانی های جدید شبیه باشند، ولی به احتمال زیاد از روی طرح آنها و به صورت تقلبی ساخته شده اند. انتشار عکس کفشها قبل از تاریخ به بازار آمدن خود آنها، به قالبسازان این امکان را میدهد تا کتانی های تقلبی را تولید کنند و از آنجا که هنوز کفش های اصلی به بازار نیامده اند، هیچ کفشی برای مقایسه با آنها وجود ندارد. افراد زیادی با این وسوسه که قبل از سایرین این کتانی ها را داشته باشند، به دام فروشندگان اجناس تقلبی می افتند.
درباره کفش نایک اصل تحقیق کنید. بعد از اینکه کفش مورد نظر خود را یافتید، دست به کار شده و در مورد اصل بودن آن تحقیق نمائید.در سایت شرکت این برند و یا سایت یک نمایندگی قابل اطمینان این برند جستجو کنید تا مطمئن شوید که کفش تان با عکس کفش اصل تطابق داشته باشد.
از فروشنده بخواهید اصل بودن کتانی را تائید نماید. همچنین میتوانید برای اطلاعات بیشتر شماره ی تماس توزیع کننده ی آن را نیز بگیرید.کفش کتانی را بپوشید،کف کتانی های تقلبی حس پلاستیک میدهد و کشسانی مناسبی ندارد، درحالیکه کفش نایک اصل ، کف بی. آر. اس ۱۰۰۰ نرمی دارد.
سایز اکثر مدل های تقلبی با سایز روی آنها یکسان نیست. اغلب نیم سایز کوچکتر و به طور مشخصی باریکتر از مدلهای اصل هستند. همان کفش نایک را در فروشگاهی مطمئن امتحان کنید تا متوجه شوید کفشنایک اصل چه حسی به پاهای شما می دهند.
بی شک میتوان اعتراف کرد که برند نایک یکی از قدرتمند ترین برندهای جهان است، زیرا که محبوب ترین و بهترین ورزشکاران دنیا برند نایک را برگزیده اند.علاوه بر این برند نایک تامین کننده لباس ورزشی برخی از موفق ترین تیم های ورزشی دنیاست. چیزی که برند نایک را از سایر رقبایش متمایز می کند قدرت سرمایه ی این برند است. به این صورت است که ورزشکاران مطرح دنیا همچون راجر فدرر، سرنا ویلیامز، مایکل جردن، لیونل مسی، کوبی برایانت، ماریا شاراپووا و... برند نایک و بخصوص کتونی نایک را برگزیده و از آن حمایت می کنند.
دارد به دلیل طرح،رنگ وکیفیت بی نظیراین شرکت در تولید کفش ها این شرکت در ایران هم طرفداران زیادی دارد.کمپانی نایک علاوه بر تولید کتونی، بند وکتونی های چسبی برای هر سن و سلیقه و هر جنسیتی تولید می کند.
تاریخچه کتونی نایک
شرکت نایک در ۲۵ ژانویه ۱۹۶۴ با نام Blue Ribbon Sports توسط بیل بوئرمن و فیل نایت تاسیس شد و در ۳۰ می ۱۹۷۱ رسما به نام شرکت نایک نهادینه شد. نام این شرکت از واژهی یونانی نایک به معنای الههی پیروزی، گرفته شده است. نایک محصولاتش را با نام برند خود بازاریابی میکند، مانند Nike Golf, Nike Pro, Nike+, Air Jordan, Nike Blazers, Air Force ۱, Nike Dunk, Air Max, Foamposite, Nike Skateboarding، و همین طور با نام شرکتهای تابعه از جمله Brand Jordan, Hurley International ,Converse. نایک در بین سالهای ۱۹۹۵ و ۲۰۰۸ مالک Bauer Hockey نیز بود (بعدها Nike Bauer نام گرفت)، و سابقا مالکCole Haan و Umbro بود. این شرکت علاوه بر تولید پوشاک و تجهیزات ورزشی، فروشگاههای خردهفروشی را با نام شهر مدیریت میکند. نایک حامی مالی بسیاری از ورزشکاران و تیمهای ورزشی مشهور در سراسر جهان است و علامت تجاری «فقط انجامش بده» و لوگوی Swoosh آن بسیار شناخته شده است.
نایک که در واقع به BRS (Blue Ribbon Sports) مشهور است، توسط ورزشکار دو و میدانی دانشگاه اورگون، فیلیپ نایت، و مربیش بیل بوئرمن در ژانویه ۱۹۶۴ تاسیس شد. این شرکت در ابتدا توزیعکنندهی یک تولیدکنندهی کفش ژاپنی به نام اونیتسوکا تایگر (اکنون اسیکس) بود و اغلب فروشش را از طریق اتومبیل نایت انجام میداد.
به گفتهی اوتیس دیویس، دانشجوی ورزشکاری که بوئرمن مربی او در دانشگاه اورگون بود و در المپیک تابستانی ۱۹۶۰ دو مدال طلا برد، بوئرمن اولین جفت از کفشهای نایک را برای او ساخت، و این برخلاف ادعای فیل نایم مبنی بر ساخته شدن کفش برای او است. دیویس میگوید: «من به تام بروکا گفتم که من نفر اول بودم. مهم نیست میلیاردرها چه میگویند. بیل بوئرمن اولین جفت کفش را برای من ساخت. مردم حرفم را باور نمیکنند. درواقع از پوشیدنشان حس خوبی نداشتم. وسیلهی محافظ نداشتند و بیش از حد تنگ بودند. دیدم که بوئرمن آنها را از قالب وافل ساخت و مال من بودند.
در سال ۱۹۶۴ BRS در اولین سال ۱۳۰۰ جفت کفش دو ژاپنی فروخت و درآمد ناخالصش ۸۰۰۰ دلار بود. تا ۱۹۶۵ این شرکت نوپا کارکنانی تمام وقت داشت و فروشش به ۲۰۰۰۰ دلار رسید. در سال ۱۹۶۶ BRS اولین فروشگاه خردهفروشی خود را واقع در بولوار ۳۱۰۷ Pico در سانتا مونیکای کالیفرنیا در نزدیکی سالن زیبایی افتتاح کرد، بنابراین دیگر نیاز نبود که کارکنانش از پشت ماشینهایشان کفش بفروشند. در سال ۱۹۶۷ به خاطر افزایش سریع فروش، BRSفعالیتهای خردهفروشی و توزیع خود را در ساحل شرقی در ولسلی ماساچوست گسترش داد. تا سال ۱۹۷۱ رابطهی بین BRS و اونیتسوکا تایگر رو به اتمام بود. BRS آمادهی راهاندازی خط تولید کفش خود شد که لوگوی تازه طراحی شده توسط کارولین داویدسون، یعنی Swoosh، را روی خود داشت. این لوگو ابتدا در ۱۸ ژوئن ۱۹۷۱ توسط نایک مورد استفاده قرار گرفت و در ۲۲ ژانویه ۱۹۷۴ در دفتر پروانهها و علامتهای تجاری ایالت متحده ثبت شد.
در سال ۱۹۷۶ این شرکت جان براون و شرکا را که در سیاتل مستقر بودند، به عنوان اولین آژانس تبلیغاتی خود استخدام کرد. سال بعد این آژانس اولین «تبلیغ برند» با نام «خط پایانی وجود ندارد» را برای نایک تهیه کرد که در آن محصول نایک نمایش داده میشد. تا سال ۱۹۸۰ نایک در بازار کفش ورزشی ایالت متحده سهم بازار ۵۰ درصدی به دست آورده بود و این شرکت در دسامبر همان سال سهام خود را عرضه کرد.
Wieden+Kennedy و نایک با همکاری هم تبلیغات چاپی و تلویزیونی زیادی تهیه کردند وWieden+Kennedy همچنان آژانس تبلیغاتی اصلی نایک باقی میماند. این دن وایدن، موسس مشترک این آژانس بود که شعار اکنون معروف «فقط انجامش بده» را برای فعالیت تبلیغاتی سال ۱۹۸۸ نایک ابداع کرد که توسط Advertising Age به عنوان یکی از پنج شعار تبلیغی قرن بیستم انتخاب شد و در موسسهی اسمیتسونین گرامی داشته شد. والت استاک در اولین تبلیغ «فقط انجامش بده» حضور یافت که در ۱ جولای ۱۹۸۸ شروع به کار کرد. وایدن شعار «فقط انجامش بده» را با الهام از آخرین حرفهای گری گیلمور قبل از اعدامش خلق کرد.
در طول دههی ۱۹۸۰ نایک خط تولید خود را گسترش داد تا ورزشها و مناطق مختلف جهان را پوشش دهد. در سال ۱۹۹۰ نایک به دفتر مرکزی جهانی هشت طبقهی خود در بیورتون، اورگون نقل مکان کرد.
نایک امروزه یک سازمان بسیار پر انرژی و رقابتی است. بنیان گذار نایک، فیل نایت گفته که “کسب و کار جنگ بدون گلوله است.” به همین دلیل همه اعضا در نایک ، اشتیاق و انرژی رقابتی زیادی دارند. شرکت نایک تحقیقات و توسعه بسیار قوی طبقه بندی شده ای دارد، به این دلیل که محصولات خود را در کارخانه های کم هزینه در کشورهای آسیای شرق تولید میکند. بنابراین آنها میتوانند بر روی مسایل بازاریابی و پروژه های تحقیقاتی متمرکز شوند. نکات تکان دهنده ای در مورد سهم بازار وجود دارد. در سال2016 48% کفشهای ورزشی آمریکا نایک هستند واز این میان 96% کفشهایی که بسکتبالیستهای آمریکایی میپوشند نایک است.
کمپانی نایک هر سال کتونی هایی منحصر به فردی تولید میکند که مناسب با سلیقه افراد در همان سال است این کمپانی با ایده گرفتن از رنگ سال،مد سال و تغییرات فصل کتونی تولید میکند وبا اسپانسرشدن در برنامه ها فروش و طرفداران بیشتری پیدا میکند.
نایک یک شرکت چندملیتی آمریکایی است که در طراحی، توسعه، تولید و بازاریابی در سراسر جهان و فروش کفش، پوشاک مشغول است، تجهیزات، لوازم جانبی و خدمات است. این شرکت در نزدیکی Beaverton، اورگان دفتر مرکزی، در منطقه شهری پورتلند. این یکی از بزرگترین تامین کننده در جهان از کفش های ورزشی و پوشاک و یک تولید کننده عمده تجهیزات ورزشی است، با درآمد بیش از آمریکا ۲۴۱۰۰۰۰۰۰۰۰ $ در سال مالی ۲۰۱۲ خود (پایان ۲۰۱۲ مه ۳۱). از سال ۲۰۱۲، آن را بیش از ۴۴،۰۰۰ نفر در سراسر جهان استفاده می شود. در سال ۲۰۱۴ نام تجاری به تنهایی در ۱۹ میلیارد $ ارزش شد، و آن را ارزش ترین برند در میان کسب و ورزشی است.
بهترین نمونه های کتونی نایک
در اینجا به چند مدل از بهترین و پرطرفدارترین کتونی های نایک و کتونی اورجینال نایک اشاره خواهیم کرد.
Nike Air More Uptempo ‘White On White
این کفش از سال 1996 تا به حال در زمین های بسکتبال پادشاهی می کند که امسال با تغییراتی روانه بازار شد. یکی از تفاوت های اساسی رنگ آن است. اگر عاشق کتانی های سفید هستید، این کفش شما را خشنود خواهد کرد.
Nike Air Max 97 OG ‘Silver Bullet
فروش این کفش در ساعات اولیه ای که روانه بازار شد، فوق العاده بود. طراح آن که Christian Tresser نام دارد، برای طراحی این کفش از طبیعت الهام گرفت. اگر به دنبال کفشی خاص برای پاهایتان هستید، ما این مدل را به شما پیشنهاد می دهیم.
Nike Mayfly Woven
یکی دیگر از کفش های طرح بافت، این مدل کفش نایک است که مخصوص روزهای گرم تابستان طراحی شده است. این کفش آنقدر سبک و خنک است که احساس می کنید صندل به پا کرده اید، با این تفاوت که انگشت های پاهایتان دیگر دیده نمی شود. اگر به دنبال کفشی سنتی هستید، این مدل مورد پسند شما واقع خواهد شد.
Nike Flyknit Racer Rainbow
کفش های نایک محبوبیت خود را میان مردم پیدا کرده اند اما این مدل رنگین کمانی با دیگر مدل ها کمی تفاوت دارد. این کفش تمام ویژگی های Flyknit، از جمله سبکی و راحتی را داراست. شما می توانید آن را با تمام لباس های خود ست کنید.این مدل کفش کتانی Nike تمام ویژگی های Flyknit، از جمله سبکی و راحتی را داراست.
نکات قابل توجه درخرید اینترنتی کتونی نایک
بیشتر افراد به دلیل راحتی و صرفه جویی در زمان و نبودن در ترافیک تمایل به خرید اینترنتی دارند اما در خرید اینترنتی با مشکلاتی مواجع هستیم زیرا اصل بودن و کیفیت کفش نایک مطرح است یهتر است درمورد فروشگاه های اینترنتی کفش های این برند تحقیق کنید. هنگام خرید اینترنتی کفش نایک دقت داشته باشید. به این دلیل که محصول از نزدیک قابل بررسی نیست، میتوانید به راحتی با خرید یک کتانی تقلبی پول خود را دور بریزید. برای پرهیز از خرید کتانی تقلبی قبل از خرید، امتیاز سایت و نظراتی که درمورد آن داده شده را بررسی کنید. نظرات بد، نشانه ی واضحی از قابل اطمینان نبودن فروشگاه است. با این وجود، باز هم مراقب باشید، چون بعضی از سایت ها فقط نظرات خوب را برای شما به نمایش می گذارند. پس بهتر است نظرات اشخاص در مورد سایت مورد نظر را از طریق پرس و جو در سایت های دیگر جویا شوید و به نظراتی که در همان سایت داده شده اطمینان نکنید.
مطمئن شوید که در مقابل خرید جنس تقلبی ، ایمن هستید. بعضی از سایت های فروش اینترنتی، به خریداران این امتیاز را میدهند که بتوانند اجناس خریداری شدهی خود را بازگردانند، حتی اگر فروشنده نفر سومی باشد که فقط از آن سایت برای فروش جنسش استفاده کرده باشد. در این صورت، حتی اگر اتفاقی یک کفش نایک تقلبی خریدید، میتوانید با خیال راحت آن را پس دهید.
بسیار قبل از خرید کفش از فروشگاههای اینترنتی دقت داشته باشید. ازخرید از فروشندگانی که از تصویر تبلیغاتی کفش نایک استفاده میکنند دوری کنید. درست است که عکسهای تبلیغاتی جذابیت بیشتری دارند، ولی در هنگام خرید اینترنتی نباید در پی این عکس ها باشید. عکسی که در منزل گرفته شده این اطمینان را به شما میدهد که کتانی واقعا وجود دارد و میتوان از روی عکس به شرایط و کیفیت آن پی برد.
شما میتوانید با فروشنده تماس بگیرید و از او بخواهید عکس دیگری از کتانی بگیرد، طوری که مشخص شود عکس امروز گرفته شده است. با این روش از اصل بودن عکس مطمئن خواهید شد. به عنوان مثال، از او بخواهید عکسی از کفش در کنار روزنامه ی امروز گرفته و برای شما بفرستد.
از خرید کفش نایک که به گفته ی فروشنده، سفارشی و یا مدل نمونه با سایزهای گوناگون هستند، خودداری کنید. نمونه های کفش برای آقایان فقط در سایزهای ۴۱، ۴۲، ۴۳، برای خانمها در سایز ۳۸ و کودکان در سایز ۳۴ وجود دارند. علاوه بر این، « نایک » هیچ کفشی با عنوان سفارشی ندارد.
فهرست موجودی فروشنده را نگاه کنید. به دلایل نامشخص، فروشندگان « نایک » های تقلبی، سایزهای ۴۲ یا بالای ۴۷ ندارند.
در رابطه با مدلهای قدیمی این برند که تولید آنها متوقف شده، تمام سایزها موجود نیست. برای مثال، اگر به دنبال یک جفت مدل قدیمی کفش نایک هستید و سایتی پیدا میکنید که ۲۰۰ جفت از آن موجود دارد، بدانید که آن کتانی ها تقلبی هستند.
از خرید کفش نایک با قیمتی بسیار کمتر از قیمت معمول خودداری کنید این کتانی ها یا تقلبی و یا شدیدا آسیب دیده هستند.
یک کفش از این برند که نصف قیمت فروخته می شود، به احتمال زیاد تقلبی است. البته یک تخفیف منطقی قابل قبول است؛ مخصوصا اگر مدل کتانی قدیمی بوده و یا به تعداد محدود تولید شده باشد.
ممکن است فروشنده ای قیمت بالایی برای کفش در نظر گرفته باشد، ولی این شانس را به شما بدهد که با چانه زدن قیمت را بسیار پایین بیاورید. مراقب باشید، مخصوصا که به خود کتانی دسترسی ندارید و از موجودی و کیفیت آن مطمئن نیستید.
زمان تحویل کتانی را بپرسید. اگر بین ۷ تا ۱۴ روز طول میکشید تا کفش به دست شما برسد، به احتمال زیاد از « چین » (منبع کتانی های تقلبی ) و یا کشور دور دیگری دریافت میشوند.
اگر میخواهید از طریق اینترنت کفش نایک اصل را خریداری نمائید، بهتر است مستقیما از سایت خود شرکت و یا سایت های مورد تائید خرید کنید.
نمایندگی برند نایک ( نایکی ) Nike
کمپانی نایک در سراسر دنیا نمایندگی منحصر به فرد خود را دارد.این کمپانی نیز در ایران به دلیل تحریم ها و محدودیت ها نمایندگی ندارد وب یشتر فروشتدگان از کشورهای دیگر وارد میکنند به همین خاطر از خرید کفشهایی که قبل از تاریخ پخش رسمی موجود می شوند، پرهیز کنید. هر کفشی که قبل از تاریخ رسمی پخش قابل خرید باشد، بدون شک تقلبی است.
این کفش ها ممکن است به کتانی های جدید شبیه باشند، ولی به احتمال زیاد از روی طرح آنها و به صورت تقلبی ساخته شده اند. انتشار عکس کفشها قبل از تاریخ به بازار آمدن خود آنها، به قالبسازان این امکان را میدهد تا کتانی های تقلبی را تولید کنند و از آنجا که هنوز کفش های اصلی به بازار نیامده اند، هیچ کفشی برای مقایسه با آنها وجود ندارد. افراد زیادی با این وسوسه که قبل از سایرین این کتانی ها را داشته باشند، به دام فروشندگان اجناس تقلبی می افتند.
درباره کفش نایک اصل تحقیق کنید. بعد از اینکه کفش مورد نظر خود را یافتید، دست به کار شده و در مورد اصل بودن آن تحقیق نمائید.در سایت شرکت این برند و یا سایت یک نمایندگی قابل اطمینان این برند جستجو کنید تا مطمئن شوید که کفش تان با عکس کفش اصل تطابق داشته باشد.
از فروشنده بخواهید اصل بودن کتانی را تائید نماید. همچنین میتوانید برای اطلاعات بیشتر شماره ی تماس توزیع کننده ی آن را نیز بگیرید.کفش کتانی را بپوشید،کف کتانی های تقلبی حس پلاستیک میدهد و کشسانی مناسبی ندارد، درحالیکه کفش نایک اصل ، کف بی. آر. اس ۱۰۰۰ نرمی دارد.
سایز اکثر مدل های تقلبی با سایز روی آنها یکسان نیست. اغلب نیم سایز کوچکتر و به طور مشخصی باریکتر از مدلهای اصل هستند. همان کفش نایک را در فروشگاهی مطمئن امتحان کنید تا متوجه شوید کفشنایک اصل چه حسی به پاهای شما می دهند.