انجمن وبلاگ نویسان [آوازک]

نسخه‌ی کامل: طراحي لوگو حرفه اي چگونه است؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
طراحي لوگو مهمترين نياز هر برند يا كسب و كاري است كه بايد توسط متخصصين طراح و گرافيست ها انجام شود. لوگو يا نشان واره، نماد يا عنصري گرافيكي است كه امروزه تمام شركت هاي بزرگ از آن به عنوان يك المان كه معرف شركت، محصولات و فعاليت آنها باشد، استفاده مي كنند. در ادامه با ما همراه باشيد تا با بيان اهميت لوگو، به فاكتورهاي مهمي كه بايد در طراحي لوگو حرفه اي به آن توجه شود، بپردازيم. مناسب ترين هزینه طراحي لوگو فقط و فقط در آرمكده.
اهميت لوگو
لوگو يك جلوه بصري بسيار پركاربرد در دنياي امروز است كه در اغلب شركت ها و موسسات از آن استفاده مي شود. امروزه مي توان به طور قطع به يقين گفت، هر برندي كه قصد دارد تا در ميان افراد مختلف يك جامعه شناخته شود، سعي مي كند تا در بخش تبليغات كسب و كار خود هزينه كند كه يكي از مهمترين اين ها، طراحي لوگو است.
در مورد اهميت لوگو بايد گفت لوگو مي تواند سبب جذب افراد به سمت شما شود. اين طرح هاي كوچك مي توانند اولين تاثيرگذاري از جانب برند يا شركت شما بر مشتريان هدف تان بگذارند. همچنين طراحي لوگو جذاب علاوه بر اينكه مي تواند مخاطبان را جذب كند، مي تواند معرف فعاليت، ويژگي ها و اهداف شما براي مخاطب نيز باشد.
تصوير شماره يك
طراحي لوگو حرفه اي
طراحي لوگو به بيان ساده عبارت است از ايجاد يك جلوه بصري كه ويژگي هاي يك عنصر گرافيكي به نام لوگو يا آرم يا نماد يا نشان واره را داشته باشد. طراحي لوگو يكي از مهم ترين قسمت هاي تبليغاتي و يا بهتر است بگوييم يكي از مهم ترين بخش هاي هويتي براي يك كسب و كار يا شركت است.
از آنجايي كه امروزه انواع مختلفي از لوگو ها وجود دارند، به عنوان مثال لوگو تصويري، لوگو نوشتاري و لوگو تركيبي كه هر كدام مي توانند به زير دسته هاي خاص خود تقسيم بندي شوند، مي توان گفت طراحي لوگو حرفه اي مبحث بسيار مهم و تخصصي است كه بايد توسط طراحان و متخصصان حوزه گرافيك انجام شود.
تصوير شماره دو
فاكتورهاي مهم در طراحي لوگو حرفه اي
طراحي لوگو آن هم به صورت حرفه اي بايد كاملا تخصصي و بر پايه اصول علمي و زيبايي شناسي انجام شود. مهمترين فاكتورها و اصولي كه بايد در طراحي لوگو حرفه اي در نظر گرفته شوند، عبارتند از:
[*]لوگو بايد در ابعاد مناسب و ترجيحا كوچك باشد. اين ويژگي باعث مي شود تا از لوگو بتوان در حجم كمتر و در اسناد، محصولات و بسياري از جاهاي ديگر استفاده كرد و اين عامل قدرت انعطاف پذيري و كاربرد و ارزش لوگو را افزايش مي دهد.
[*]لوگو بايد منحصر به فرد باشد. حداقل اين است كه لوگو در سطح يك منطقه كلان يا يك كشور بايد به نوعي خاص و متمايز طراحي شود. اين تمايز و انحصار به اين دليل است تا با ساير برند ها به اشتباه گرفته نشده و ارزش خود را حفظ كند.
[*]لوگو بايد با كيفيت، مناسب از نظر اندازه و مرتبط با آن شركت يا برند باشد.
ويژگي هاي مهم ديگري نيز در طراحي لوگو به صورت حرفه اي وجود دارد كه در بخش بعدي به بيان آن مي پردازيم.
تصوير شماره سه
طراحي لوگو حرفه اي چه ويژگي هايي دارد؟
از ويژگي ها مهم طراحي لوگو حرفه اي بايد گفت: در طراحي لوگو حرفه اي بايد به رنگ ها بسيار توجه شود. رنگ ها از نظر روانشناسي، مفاهيم و احساسات متفاوتي دارند كه بايد متناسب با موضوع كسب و كار، جامعه هدف و ... در نظر گرفته شوند. ويژگي ديگري كه بايد در طراحي لوگو به آن توجه شود، شكل و ظاهر لوگو است. بهتر است در طراحي لوگو از اشكال هندسي استفاده شود. خود اين اشكال هندسي نيز از نظر روان شناسي، احساسات خاصي را منتقل مي كنند. به عنوان مثال، مربع مي تواند معاني همچون انضباط، شهامت، امانت، قدرت و اطمينان را براي فرد داشته باشد.
طراحي منحصر به فرد و با بهره گيري از عناصر فرهنگي و تاريخي سبب مي شود تا لوگو شما بهتر بتواند در ذهن مخاطب جاي گرفته و ماندگار شود. استفاده از فونت هاي زيبا، ترسيم خطوط منحني و يا صاف به صورت حرفه اي، استفاده از نام كامل برند و يا خلاصه آن در لوگو و ... از ويژگي هاي ديگر طراحي لوگو حرفه اي مي باشد.
تصوير شماره چهار
قيمت طراحي لوگو
طراحي لوگو حرفه اي مي تواند باعث مزيت هاي بسياري شود كه در نهايت مجموع اين مزيت ها سبب مي شود تا مشتريان و كاربران بيشتري به سمت برند يا كسب و كار شما جذب شوند. طراحي مناسب مي تواند سبب جذب مشتري به محصولات شما و جلب اعتماد آنها شود. زيبايي و ظرافت آن مي تواند تصويري ماندگار را در ذهن مخاطب ايجاد كند و خلاقيت به كار رفته در آن مي تواند درك بيشتري از فعاليت ها و ارزش برند شما در ذهن مخاطب ترسيم نمايد. همه اين عوامل از مزاياي ديگر طراحي حرفه اي لوگو مي باشد.
بنابراين بايد توجه كنيد اگر قصد داريد براي كسب و كار خود تبليغات كنيد، طراحي يك آرم اوليه و مهمترين كاري است كه در ابتدا بايد توسط يك متخصص براي شما انجام شود. هزينه طراحي لوگو با توجه به نوع طراحي، ميزان ظرافت و اهميت آن براي كسب و كار شما، مي تواند از نظر زماني و هزينه اي كه در بر خواهد داشت، افزايش يابد. شما مي توانيد با مراجعه به وب سايت ما، علاوه بر دريافت مشاوره رايگان، مي تواند از هزينه هاي طراحي لوگو را اطلاع حاصل نماييد.