انجمن وبلاگ نویسان [آوازک]

نسخه‌ی کامل: لباس کار در فروش و بازاریابی چه تاثیری می‌تواند داشته باشد؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
لباس کار در فروش و بازاریابی چه تاثیری می‌تواند داشته باشد؟ [تصویر:  %D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%DA%A9%D8%A7%D8...00x183.jpg]

جالب است بدانید لباس کار می‌تواند بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید در بازاریابی و فروش شما تأثیر گذار باشد. افرادی که شغلشان بازاریابی و جذب مشتری است نباید فقط روی صحبت ها و معرفی خدمات و محصولات تمرکز داشته باشند بلکه باید به پوشش خود و لباس کار انتخابیشان نیز اهمیت دهند چون اگر لباس کار مناسبی را انتخاب نکرده باشند رو ذهن مشتری تأثیر بد می‌گذارند و باعث می‌شوند مشتری به خرید کالا یا گرفتن خدماتشان تمایلی پیدا نکند.

کار در فروش و بازاریابی چه تاثیری می‌تواند داشته باشد؟ 300x183 - لباس کار در فروش و بازاریابی چه تاثیری می‌تواند داشته باشد؟

اینکه می‌گوییم بازاریاب باید لباس مناسبی را پوشیده باشد منظورمان این نیست که حتماً باید لباس های گران قیمت و آن‌چنانی بخرد بلکه منظور منظم بودن و خوش پوشی این شخص است. هرچه لباس کاری که بازاریاب به تن می‌کند آراسته تر و مرتب تر باشد تاثیر بیشتری روی ذهن مشتری می‌گذارد و علاوه بر آن باعث احترام مشتری به این شخص می‌شود. پوشیدن لباس کار مناسب سه تاثیر مهم روی فرد می‌گذارد که عبارت اند از:

1- بالا رفتن اعتماد به نفس

داشتن یک لباس کار مناسب به دو دلیل اعتماد به نفس شخص را بالا می‌برد. یکی به این دلیل که پوشیدن یک لباس خوب و قشنگ به انسان احساس خوبی می‌دهد و باعث بالا رفتن اعتماد به نفسش می‌شود، لباس کار زنانه نیز از این قضیه مستثنی نیست مثل مهمانداران هواپیما که همگی لباس های زیبایی را می‌پوشند که اعتماد به نفسشان را هم افزایش می‌دهد. دوم به این دلیل که لباس کار زیبا و مناسب باعث می‌شود شخص در نظر دیگران آدم با اعتماد به نفسی به نظر برسد و همه به او احترام بگذارند.

2- تأثیر اولیه روی مشتری بالاترین دوام را دارد.

حتماً می‌دانید که ظاهر و پوشش شما یکی از چیزهایی است که باعث می‌شود مورد قضاوت بقیه قرار بگیرید و دیدگاه اولیه مردم از شما در این زمان شکل می‌گیرد. به همین دلیل پوشیدن یک لباس کار مناسب برای کسانی که مثلاً در آژانس های هواپیمایی کار می‌کنند می‌تواند تأثیر بسیار خوبی روی ذهن مشتری هایی که اولین بار است به آنها مراجعه کرده اند داشته باشد.
لباس کار 300x172 - لباس کار در فروش و بازاریابی چه تاثیری می‌تواند داشته باشد؟

فروش-لباس-کار

3- اعتبار سازی لباس برای افراد

پوشیدن یک لباس آراسته می‌تواند برای شما اعتباری که همیشه دنبال آن بوده اید را به همراه داشته باشد. این باور که فقط پوشیدن لباس های رسمی و گران قیمت باعث موفقیت می‌شود بسیار اشتباه است. در بعضی از شغل ها پوشیدن لباس کاری که همیشه تمیز و مرتب و آراسته باشد تاثیر زیادی روی موفقیت می‌گذارد. در بعضی شغل ها نیز نمی‌توان هنگام کار لباس رسمی پوشید و باید از لباس غیر رسمی استفاده کرد اما همین لباس غیر رسمی هم اگر درست انتخاب شود تأثیر زیادی بر موفقیت می‌گذارد.

شما حتی با استفاده از لباس کار مناسب می‌توانید برند سازی کنید و کاری کنید که مشتری همیشه شما را به یاد بیاورد. متاسفانه در شرایط شغلی برابر کسانی که چهره ی زیباتری دارند ممکن است از شانس بیشتری برای موفقیت در جذب مشتری برخوردار باشند و اجناس و خدمات بیشتری را به فروش برسانند چون انسان ها ذاتاً به سمت زیبایی جذب می‌شوند.بهتر است مطلب اطلاعاتی در رابطه با لباس کار و انواع آن را نیز مطالعه کنید.

در بازاریابی برای جذب مشتری از سه زبان استفاده می‌شود. زبان اول کلامی است که با قدرت فن بیان و صحبت کردن ارتباط دارد. در این زبان باید کارکنان دایره لغات خود را بالا برند و مطالعه بیشتری انجام دهند تا بهتر بتوانند صحبت کنند. دومین مورد زبان بدن است که در عصر جدید همه درباره ی آن و تاثیرش روی افراد مختلف مطالبی را خوانده یا شنیده اند. سومین مورد زبان سازمان است که از گزینه هایی مثل لباس کار کارکنان سازمان، تمیزی دفتر کار و حتی تمیز بودن ماشین هایی که به دنبال مشتریان می‌روند تشکیل شده است.