انجمن وبلاگ نویسان [آوازک]

نسخه‌ی کامل: گل آنتریوم Anthurium (بخش اول)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نقل قول: [تصویر:  %DA%AF%D9%84-%D8%A2%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB...49x250.jpg]

حتما نام گل های محبوب آنتریوم را شنیده اید یا اگر هم نامش برایتان آشنا نیست، در گلفروشی ها آنها را دیده اید. گل آنتریوم نمونه بارزی از گلهای زیبا و خاص است که در آماده سازی گل های تزئینی همچون سبد گل و باکس گل، جعبه گل رز و آنتریوم و غیره مورد استقبال فراوانی از سوی خریداران در هنگام خرید گل یا ارسال گل قرار میگیرد. آنتریوم ها بخاطر ظاهر و رنگهای تند و چشمگیرشان، خرید گل شما را جذاب تر کرده و جلب توجه بیشتری می کنند. اگر می خواهید بدانید که کاربری گل آنتریوم یا همان گیاه آپارتمانی برای چه مراسمی مناسب تر است، خوب است بدانید که بخاطر ظاهر و ابعادش اصولا در تزئینات گل رسمی تر و مراسمی که جدیت بیشتری دارند مانند عرض تبریک کاربرد بیشتری دارند.

در ادامه نیازها و شرایط رشد بهتر گل آنتریوم یا همان گیاه آپارتمانی را بیشتر خواهیم شناخت:

هر آنچه از آنتریوم ها باید بدانیم!

همانطوری که می دانید مهمترین عوامل در رشد گل و گیاه تعادل در ۳ فاکتور نور، آب و خاک است. بنابراین اگر گل آنتریوم را در منزل تان دارید بهتر است بدانید که چه نوری، چه میزان آبی و چه خاکی برایش مطلوب تر است.

در ارتباط با نور باید بدانید که مناسب ترین ترین نور برای رشد گیاه آنتریوم نور و تابش غیر مستقیم است. بنابراین این گیاه را از قرار دادن در جاهایی از منزل تان که نور آفتاب به صورت مستقیم به آن میتابد، در امان دارید.
آب مورد نیاز گل آنتریوم یا همان گیاه آپارتمانی بسته به فصلی که گل در آن به سر می برد دارد. یعنی در فصول بهار و تابستان دوبار در هفته و در فصل زمستان هفته ای یک بار آبدهی برای گیاه کافی خواهد بود. اما علاوه بر آبدهی به ریشه این را نیز در نظر داشته باشید که بهتر است ماهی حداقل ۲ تا ۳ بار رطوبت مورد نیاز گیاه را از طریق آب پاشی به برگ و گل های آنتریوم تان تامین نمایید. و با یا با یک دستمال مرطوب ماهانه دو یا سه بار به آرامی گل ها و برگ این گیاه را مرطوب کرده و گرد و خاکش را بگیرید.

مهم‌ترین عناصر آبیاری گیاه آنتوریم:

در زمستان، برای محافظت از سرما، آبیاری به مقدار کم صورت گیرد.

در ماه‌های تابستان مقدار آب مورد نیاز برای گیاه باید افزایش یابد؛ چون نیازمندی گیاه به آب افزایش می‌یابد.

آب باید به تمامی قسمت‌های خاک برسد.

ظرفی که برای آبیاری استفاده می‌شود باید یکی باشد. در هر آبیاری از همان ظرف و به همان مقدار قبلی استفاده شود.

تا زمانی که تغییرات قابل‌ توجهی در آنتوریوم مشاهده نکردید، گلدان و اندازه آب مورد‌ استفاده در آبیاری نباید تغییر کند.

گیاه آنتوریوم معمولاً در ماه‌های تابستان شکوفه می‌دهد و گل‌های خود را نزدیک ماه‌های زمستان ریخته و به مرحلۀ استراحت وارد می‌شود.

ما نباید در زمستان از آب سرد شیر برای آبیاری گیاهاستفاده کنیم. آب ما باید در دمای اتاق باشد.

خاک مطلوب برای رشد گل آنتریوم همان خاکی است که برای گل ارکیده یا بنفشه نیز استفاده می شود. توجه داشته باشید که هرزگاهی موارد غذایی و املاح مورد نیاز گیاه را با تغذیه مصنوعی برآورده سازید. بهتر است زمان تغذیه این گل هر دو هفته یکبار باشد. میتوانید در کنار جعبه گل رز یک گلدان گل آنتریوم نیز هدیه بدهید و از ارسال گل برای سوپرایز کردن عزیزانتان استفاده کنید

اگر در منزلتان از گیاهان مختلفی نگهداری می کنید حتما میدانید که به صورت دوره ای نیاز است که گلدان گلهای تان را تعویض نمایید. تعویض گلدان برای گل آنتریوم زمستان و دقیقا زمانی است که دوره گلدهی این گیاه به اتمام رسیده باشد. سپس می توانید به روش هایی نظیر کاشت بذر و تقسیم بوته ای در سال اقدام به تکثیر گل آنتریوم تان بکنید.

به هنگام تعویض گلدان، بوته‌ها را از هم جدا می‌کنند و هر یک را در گلدان جداگانه‌ای می‌کارند. . میتوانید در کنار جعبه گل رز یک گلدان گل آنتریوم نیز هدیه بدهید و از ارسال گل برای سوپرایز کردن عزیزانتان استفاده کنید. میتوانید در کنار جعبه گل رز یک گلدان گل آنتریوم نیز هدیه بدهید و از ارسال گل برای سوپرایز کردن عزیزانتان استفاده کنید

رشد گیاه آنتوریم خیلی سریع نیست، پس خیلی انتظار قد‌کشیدنش را نداشته باشید.