انجمن وبلاگ نویسان [آوازک]

نسخه‌ی کامل: چهار روش آسان برای تعمیر صفحه کلید آیفون
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.

mitra69

تعمیر صفحه کلید آیفون یکی از مشکلات رایج آیفون باز ها می باشد صاحبان آیفون معمولا از دکمه‌های صفحه اصلی خود محافظت می‌کنند. قبل از عرضه آیفون ۵، دکمه صفحه اصلی اکثر مدل‌ها به شدت به سایش در اثر استفاده حساس بودند. اگر از زمانی که آیفون خود را خریداری کرده اید کمتر از یکسال می گذرد و صفحه کلید شما با مشکل روبه رو است ، به احتمال زیاد تحت گارانتی قرار می‌گیرید. پس از آن در اینجا برخی روش‌های سریع برای رفع مشکل وجود دارند که می‌توانید آنها را امتحان کنید و یا در جهت خودکفا شدن در زمینه تعمیر آیفون خود در کلاس های آموزش تعمیرات موبایل شرکت کنید . برای استفاده روش‌های ۳ و ۴ بسیار هوشیار باشید.۱- کالیبره کردن از موارد تعمیر صفحه کلید آیفون :اکثر کاربران خوش شانس متوجه می شوند که عدم کاردهی دکمه صفحه اصلی آیفون آنها بدلیل کمبو د نرم افزار است. دکمه صفحه اصلی خود را بصورت زیر کالیبره کنید:
بر روی آیکون ساعت در مخزن برنامه‌های کاربردی (stock app) کلیک کنید و دکمه اسلیپ (sleep) را تا زمانی که پیام “side off to the power” را دریافت کردید، نگه دارید. سپس دکمه اسلیپ را رها کنید و دکمه صفحه اصلی (دکمه هوم) را نگه دارید. برنامه در عرض ۱۰ ثانیه بسته می‌شود. اگر این روش کار نکرد، قبل از تلاش برای استفاده از روش بعدی، گوشی را بازیابی (ریستور) کنید.۲- پورت داکینگ (docking) را تنظیم کنید.اگر در حین استفاده، پورت docking جابجا شده باشد این احتمال هست که دکمه هوم نیز همراه با آن جابجا شده باشد. بیشتر مغازه‌های ت تعمیر صفحه کلید آیفون ، تعویض دکمه هوم را پیشنهاد می‌کنند. اما شما این کار را امتحان کنید:
آیفون خود را به یک USB وصل کنید. پین اتصال (کانکتور) را فشار دهید. کانکتور، دکمه هوم را از بالا به سمت عقب فشار می‌دهد. در هنگام اعمال فشار بر روی دکمه هوم کلیک کنید. وضعیت را پس از خروج کابل بررسی کنید.۳- تمیزکاریدکمه هوم ایفون می‌تواند با عواملی از قبیل دست چسبناک، گرد و خاک جیب یا حتی پشیدن یک مایع آلوده شود. در ۹۹ درصد موارد ایزوپروپیل الکل میتواند کمک کند. این ماده شیمایی را می‌توان از فروشگاههای سخت افزار موبایل تهیه کرد. صفحه نمایش آیفون را با یک پارچه بصورت محکم ببندید. با استفاده از پنبه، پارچه و یا حتی یک قطره چکان چشم، دو قطره از ماده شیمایی را مستقیما بر روی دکمه هوم قرار دهید. همیشه باید مراقب باشید صفحه نمایش هرگز به ماده شیمیایی آغشته نشود. حال با کمک یک شئ جامد و باریک (انتهای یک مداد) به دکمه ضربه بزنید تا ماده شیمیایی به داخل فریم رسوخ کند. دکمه را تمیز و خشک کنید و بعد از ۱۵ دقیقه کارکرد دکمه را بررسی کنید.۴- یک دکمه هوم روی صفحه نمایش وجود دارد.این دکمه بیشتر به عنوان جایگزینی برای دکمه هوم است. اگر هیچ یک از روش‌های فوق عملی نبود، به احتمال زیاد شما با یک گوشی ایفون که دکمه هوم آن کاملا خراب است مواجه شده‌اید. اما گزینه‌ای برای فعال کردن دکمه هوم روی صفحه نمایش (on-screen) وجود دارد.
منوی تنظیمات را پیدا کنید، به قمست تنظیمات کلی (General option) بروید، دسترسی (Accessibility) را دنبال کنید و بر Assistive Touch کلیک کنید. فعال کردن این گزینه باعث می‌شود یک دایره کوچک در صفحه نمایش دستگاه ظاهر شود.
 
 منبع : چهار روش آسان برای تعمیر صفحه کلید آیفون